Važne informacije

Istražite svet firme Nichelin i kliknite na teme koje vas zanimaju da biste saznali više o našoj grupi
Michelin ukratko
Naši proizvodi i usluge
Inovacija
Raznolikost
održive pokretnosti
Naše ambicije za 2020

Michelin ukratko

Michelin, to je još i sledeće:

  • 67

    proizvodnih pogona u 17 zemalja

  • 170

    Trgovinsko prisustvo u 170 zemalja

  • Br. 1

    na svetu kad se radi o pneumaticima za laka vozila koji štede energiju

  • 3 800

    centara za distribuciju i usluge

  • 9,6%

    poslovnog prometa namenjeno je ulaganjima

  • 640 M€

    evra godišnjeg budžeta za istraživanje i razvoj

  • 111 700

    saradnika 2016. godine

  • 178 M

    pneumatika proizvedenih 2014.godine

  • 13 M

    karata i vodiča proizvedenih 2014. godine

  • 120

    nacionalnosti ima svoje predstavnike u timovima

  • 250

    prijavljenih patenata godišnje

  • 56 372

    iznetih ideja o napretku i inovacijama

Francusko preduzeće koje je postalo međunarodna grupa

1889. godine, braća Andre i Edouard Michelin osnivaju firmu Michelin et Cie u Klermon Feranu (Francuska). Danas, firma za proizvodnju pneumatika postala je jedna od vodećih kompanija za pneumatike i za pokretnost.

Amblem kao logo

Bibendum je otelotvorenje marke Michelin od 1898. Edouard Michelin je zamislio taj lik videvši naslagane gume, a crtač plakata  O'Galop ga je stvorio. Mnogo više nego jednostavan logo, Bibendum je amblem.

Zajednička vrednost: poštovanje

Naša grupa jed izgrađena oko jedne temeljne vrednosti, a to je poštovanje. To je vrednost koju delimo sa svim timovima i koje svakodnevno predstavljamo u pokretu Zajedno napred. Naš cilj je da svako može da se razvije u firmi Michelin i da zajedno možemo da prevaziđemo sebe i da tako ubrzano napredujemo.

Otkrijte naše obaveze kao poslodavca

Naši proizvodi i usluge

  • Pneumatici za automobile, džipove i dostavna vozila
  • Pneumatici za trkačka vozila
  • Pneumatici za kolekcionarska vozila
  • Pneumatici za motore i skutere
  • Pneumatici za bicikle
  • Pneumatici za teretna vozila
  • Pneumatici za poljoprivredna vozila
  • Pneumatici za građevinska vozila
  • Pneumatici za avijaciju
  • Da li ste znali? Michelin je broj 1u svetu među pneumaticima za automobile koji štede energiju.

  • Da li ste znali? Od 1988. godine, Michelin je odneo 23 pobede, od čega 17 uzastopnih, na takmičenju 24 sata Le Mansa.

  • Da li ste znali? Michelin nudi asortiman pneumatika i unutrašnjih guma za kolekcionarske primerke za period od dvadesetih godina do početka osamdesetih godina prošlog veka.

  • Da li ste znali? Michelin je marka broj 1 za pneumatike za motore u Evropi.

  • Da li ste znali? Michelin je proizveo prvu gumu na demontiranje za bicikl 1891. godine.

  • Da li ste znali? Michelin je broj jedan među vodećim proizvođačima pneumatika visokokvalitetnih tehničkih svojstava.

  • Da li ste znali? Michelin je broj jedan u Evropi među proizvođačima radijalnih poljoprivrednih pneumatika.

  • Da li ste znali? Michelin je broj jedan u Evropi među proizvođačima radijalnih pneumatika za površinske kopove.

  • Da li ste znali? Michelin leti i izvan naše atmosfere snabdevajući agenciju NASA pneumaticima za američki svemirski brod.

  • Putne karte
  • Planovi i atlasi
  • Karte sveta
  • Turistički vodiči
  • Vodiči za hotele i restorane
  • Putni pravci ViaMichelin
  • Aplikacije za mobilne uređaje
  • Digitalno upravljanje voznim parkovima
  • Proizvodi Lifestyle
  • Da li ste znali? Michelin je 2014.godine proizveo 13 miliona karata i vodiča.

  • Da li ste znali? Već 1908. godine, automobilisti su mogli besplatno da dobiju svoju putnu mapu u Kancelariji za putne pravce kompanije Michelin, koja se nalazi u 17. arondismanu u Parizu.

  • Da li ste znali? 2012. godine, Michelin je nudio svoju prvu kartu sveta za decu.

  • Da li ste znali? Michelin je broj 1 u Evropi za turistička izdanja.

  • Da li ste znali? Michelin je objavio svoj prvi crveni vodič 1900.godine.

  • Da li ste znali? ViaMichelin je jedan od prvih sajtova za putovanja u Evropi.

  • Da li ste znali? Michelin vam nudi 6 besplatnih aplikacija za mobilne uređaje da vas prate na drumu i tokom putovanja.

  • Da li ste znali? Michelin Solutions projektuje, razvija i komercijalizuje rešenja za vozne parkove kamiona, autobusa, dostavnih vozila i kamioneta.

  • Da li ste znali? Od lanaca za sneg do patika za tenis, preko kolekcionarskih sitnica sa likom Bibenduma, Lifestyle objedinjuje 60 licenci koje prodaju više od 16 miliona proizvoda u celom svetu.

Inovacija u službi bolje pokretnosti

Strast za inovacijama podržava razvoj kompanije Michelin od njenog osnivanja. Ona je u srcu naše strategije.

Sa godišnjim budžetom od preko 640 miliona evra za istraživanje i razvoj, 6 600 posvećenih ljudi i portfoliom od 2 000 porodica patenata, mi raspolažemo nemerljivom inovativnom snagom u oblasti proizvodnje pneumatika.

Ova inovativna moć nalazi se i u našoj sposobnosti da proširimo oblasti inovacija, da učinimo raznovrsnim naše izvore i da razumemo navike naših kupaca da bismo predvideli njihove buduće potrebe i odgovorili na njih.

Da bismo ojačali ovu inovativnu dinamiku, mi pozivamo svakog zaposlenog u grupi da predaže svoje ideje za inovacije. Tokom 2013. i 2014. godine, interno takmičenje nazvano "InnovationWorks" omogućilo je da 21 000 zaposlenih u Kini, u Sjedinjenim Državama i u Evropi podele svoje ideje. Nakon ovog takmičenja, neki timovi su čak mogli da se priključe inkubatoru Michelin.

Raznolikost, pokretačka snaga našeg učinka

Naši timovi okupljaju 121 300 zaposlenih 120 različitih nacionalnosti, raspoređenih u 170 zemalja. Prema slici sveta, oni odražavaju raznolikost. Raznolikost talenta, znanja, porekla,ličnosti i starosnih doba omogućavaju nam da uživamo u podjednako brojnim različitim pristupima i idejama.

Kroz program višestrukog delovanja, Grupa Michelin favorizuje otvorenost uma i borbu protiv predrasuda. Prioritet se daje feminizaciji preduzeća, a konkretno njegove uprave. 2014. godine, ukupno učešće žena u upravi bilo je 23,5%. Naša ambicija za 2020. godinu je da taj procenat poraste na 30%.

Planiramo i stvaranje lokalnog menadžmenta, sa ciljem da do 2020. godine, 80% menadžmenta u zonama razvoja potiče iz tih zona.

U kompaniji Michelin, vodimo volontarističku politiku zapošljavanja osoba sa hendikepom, olakšavamo okončanja karijere i organizujemo međugeneracijski suživot.

Ova raznolikost je snagu naše grupe, ona otkriva vrednosti i predstavlja adut za inovacije. Mi nameravamo da je očuvamo omogućavajući svim talentima da se razvijaju tokom personalizovanog razvoja karijere.

Konkretne akcije u cilju održive pokretnosti

Od izbora sirovina do dizajna, preko procesa proizvodnje i distribucije, mi osmišljavamo svaku našu ponudu vodeći računa o zaštiti životne sredine. Između 2005. i 2011. godine, smanjili smo uicaj naših fabrika na životnu sredinu za 33%.

17 fabrika kompanije Michelin u Nemačkoj, u Kanadi, u Škotskoj, u Španiji, u Francuskoj i u Irskoj koriste obnovljive izvore energije.

S obzirom da uticaj gume na životnu sredinu nastaje uglavnom od njene upotrebe, razvili smo nove generacije pneumatika sa slabijim otporom kotrljanja, radi ograničenja potrošnje goriva i smanjenja ispuštanja CO2.

Naših 6 ambicija za 2020. godinu

Naše ambicije za 2020. godinu u brojkama:

  • 10%

    više performantnosti za naše proizvode

  • 3 G

    litara goriva ušteđenih tokom životnog veka naših pneumatika

  • 8 M

    miliona tona izbegnutog CO2 zahvaljujući napretku naših proizvoda

  • 40%

    manje uticaja na životnu sredinu za naše fabrike

  • 85%

    stopa angažovanosti osoblja

  • 75%

    menadžera poteklih iz oblasti pokretnosti i interne promocije

  • 30%

    žena u ukupnoj upravi

  • 30 000

    dana rada godišnje u korist zajednica

  • 2 000

    otvorenih radnih mesta godišnje na lokalnom nivou

  • 100%

    fabrika Michelin certifikovanih ISO 39001

  • 30%

    obnovljivih ili recikliranih sirovina

Ovih 6 ambicija za 2020. godinu imaju za cilj da ućine kompaniju Michelin neosporno vodećom firmom u pogledu trajne pokretnosti i jedno od najinovativnih, najodgovornijih i najperformantnijih preduzeća.

  1. Ići za još jednu dužinu napred u pogledu performantnosti naših proizvoda
  2. Postati referentna kompanija kad se radi o odgovornoj industriji
  3. Učiniti trajnim učinak naših finansijskih rezultata
  4. Napredovati zajedno za dobrobit i razvoj ljudi
  5. Ojačati veze sa lokalnim zajednicama
  6. Poboljšati kvalitet života svih kroz održivu pokretnost